Krakau ontdekt

26 februari 2019 - Krakau, Polen

Een vlucht van amsterdam naar krakau met maar 40 mensen in het toestel.... lekker rustig... Wel super fijn had precies op de 30 uur ingecheckt kon de nooduitgang reserveren... heerlijk gezeten 馃槉 en zelfs een broodje aan boord.聽

Aangekomen vliegtuig uit en bus in naar luchthaven daar langs bagage want nou ja die hadden we bij ons... door naar aankomsthal heel veel mensen met bordjes vind dan maar die met Rijerkerk dat was even zoeken. Maar hup de auto in met 140 over de snelweg. Binnen een half uur na landen waren we al bij het hotel. Of nou ja hostel maar wel prima kamer verder.

Ok茅 en dan bedenk je laten we nog wat gaan drinken... dus ik op google maps kijken... house of beer kwam naar boven zag er wel leuk uit dus nou ja wij in het donker zoeken maaaaaar gevonden. En dan bestel je daar 2 biertjes of nou ja laat die tjes maar weg... halve liter zegt ie 20 zt oftewel 5 euro voor 2 biertjes... dat is toch niet gek en was ook nog lekker...we hebben er lekker op geslapen hahahahaha

Poolse bedden zijn alleen niet gemaakt op die gekke lange Hollanders lees voeten buiten het bed 馃ぃ niet het beste ontbijt... Maar hup op pad naar de hop on hop off locatie... kunnen we dat vinden ? Nee Linda dacht laat ik voor het eerst eens gaan uberen... tip van Damanja.... voor 2 euro werden we naar de locatie gebracht... top! Voor alles een eerste keer haha

Eerste stop met de bus stop 5 marketsquare... supermooi plein deed me aan brussel denken. Beetje verder langs kerken theater... geweldige straatjes... ff bakkie koffie gedaan.聽

Door naar de shoppingmall daar geluncht... en hier wel een Bath en body Works kan ik het niet meenemen met alleen handbagage... nou ja dan niet....

Stukje verder gereden met de bus... op een hoog punt zei ik tegen paps... hoog punt is mooi uitzicht, zullen we hier uitstappen... en inderdaad mooi uitzicht gevonden.. bus ging om de 50 minuten eerst dacht ik dat is best weinig maar kwam elke keer mooi uit.

Toen nog bij de wisla gestopt stukje langs de rivier gelopen en bij kasteel even gezeten.... en er langs gelopen.

Even op de kaart gekeken en toen zagen we dat we weer bij stop 5 waren... market square was toch ons hoogte punt dus daar nog ff langs de kraampjes gelopen... eerste idee was terug naar de bus maar toen keek ik op de kaart en dacht ik hotel is best dichtbij...聽

Zelfs dat was snel uitgevogeld overzichtelijke stad 馃槉 en nu gaan we eens kijken waar we gaan eten 馃馃